Porządek Mszy Świętych

Godz. 7.30; 9.30; (11.00 w Glebie); 12.00; 17.00

DNI POWSZEDNIE
Od Wielkanocy do ostatniej niedzieli września godz.: 7.00 i 18.00
Od października do Wielkanocy godz.: 7.00 i 17.00.
W czasie kolędy nie ma Mszy wieczornej.

I PIĄTEK MIESIĄCA
Godz. 7.00; 8.30; 17.00 w czasie kolędy

I SOBOTA MIESIĄCA
Godz. 7.00 i 17.00 w czasie kolędy.

I NIEDZIELA MIESIĄCA

Wieczór Uwielbienia i Uzdrowienia, rozpoczyna się Mszą Świętą o godz. 17.00

SPOWIEDŹ
Rozpoczyna się pół godz. przed każdą Mszą świętą

Kancelaria

Pielgrzymka do Lichenia

02 - 03.09.2014

Aktualności

W dniach 2 – 3 września grupa naszych parafian z Rodziną Franciszkańską wyruszyła na pielgrzymi szlak. Opiekunem duchowym i przewodnikiem był ks. Marcin Sobiech. Towarzyszył nam również kleryk Mateusz Cymek. Pierwszym miejscem, które nawiedziliśmy był klasztor OO. Franciszkanów w Niepokalanowie, który założył i w którym przez część swojego życia pracował i mieszkał św. Maksymilian Maria Kolbe. Nawiedziliśmy Bazylikę, kaplicę pobudowaną przez św. Maksymiliana oraz muzeum opowiadające o jego pracy i życiu.

Kolejnym i najważniejszym miejscem było sanktuarium Bolesnej Królowej Polski w Licheniu. Począwszy od Lasu Grąblińskiego pomodliliśmy się w miejscach 3 objawień Maryi, nawiedziliśmy kościół Matki Bożej Dziesięciu Cnót Ewangelicznych a idąc ścieżką Drogi Krzyżowej odmówiliśmy wspólnie Koronkę do Bożego Miłosierdzia. Po bezpośrednim przyjeździe do Lichenie przeszliśmy po terenie sanktuarium nawiedzając Plac koronacyjny, groby wizjonerów, pomnik Prymasa Tysiąclecia, kościół św. Doroty, Kaplicę Krzyża, Aleję zasłużonych, Kaplice św. Maksymiliana, Mariańską, przechodząc pod kopią kaplicy ostrobramskiej doszliśmy do Bazyliki Matki Bożej Licheńskiej, którą wspólnie również nawiedziliśmy. Po zwiedzaniu i czasie wolnym udaliśmy się na miejsce noclegowe, gdzie czekał na nas grill z pyszną kiełbaską i kaszanką. Wieczorem jeszcze raz udaliśmy się do Bazyliki na najważniejszy moment dnia wspólną Eucharystię oraz Apel Maryjny.

Następny dzień rozpoczęliśmy od Mszy św. o godzinie 6.00 rano. Po śniadaniu wspólnie nawiedziliśmy Golgotę przechodząc obok domu papieskiego, Kaplicę Matki Bożej Miłosierdzia, pomnik powstania Warszawskiego doszliśmy do Cudownego Źródełka aby prosić o zdrowie na duszy i ciele. Niestety nie udało się nawiedzić wszystkich wspaniałych miejsc w Licheniu bo już czekał na nas św. Józef w cudownym, kaliskim wizerunku. Przed południem dotarliśmy do najstarszego Polskiego miasta aby w Polskim Nazarecie wypraszać łaski dla naszych rodzin przez wstawiennictwo Opiekuna Zbawiciela i Oblubieńca NMP. Kolejnym punktem pielgrzymkowym i niestety ostatnim, było nawiedzenie katolickiej rozgłośni w naszym kraju – Radia Maryja w Toruniu. Zostaliśmy przyjęci z wielką życzliwością przez OO. Redemptorystów i mogliśmy zobaczyć miejsca z których słuchamy codziennie Dobrej Nowiny i pomodlić się w Kaplicach radiowych. Niestety czas błogosławiony pielgrzymki dobiegł końca. Pozostały wspomnienia i pamiątki, które przypominają nam o nawiedzonych świętych miejscach.